torstai 2. heinäkuuta 2009

Melkein palelin

tunnetila: malttamaton

Ulkona oli lämmintä tänä aamuna ennen kahdeksaa jo +19. Huh miten kuuma päivä tulossa! Ja minähän istun tietenkin vielä puolitoista viikkoa omassa työhuoneessani ja katselen hellettä ikkunasta. Jep jep! Onneksi sisällä toimii ilmastointi.

Eilen oli sen verran tuulista että päivän asuun kuului kahinatakki ja illalla terassilla sekin tuntui liian ohuelta. Asussa inkkaritunika Gina Tricot, kahinatakki Seppälä, laukku bsc, housut H&M ja sandaalit Line Collection.


Tykkään yhdistelmästä jossa on vajaita mittoja (takki ja housut) sekä valuvia ja liian suurelta vaikuttavia osasia (tunika ja laukku). Näyttää että mikään päällä olevista vaatteista ei ole sopiva mutta ne istuvat silti hyvin ja kokonaisuus on kuitenkin täysi. Istuvuus on vaatteissa minulle a ja o, oli kyseessä sitten löysä neule tai haaremihousut. Vaikka neule olisi muuten löysä on hartialinjan oltava kantajalleen sopiva, tai vaikka pöksyt pussittaisivat pepusta ja haaroista on housujen istuttava vyötäröstä. Olen niin lyhyt että lököttävät vaatteet tekevät minusta vielä pienemmän näköisen jos mikään kohta vaatteessa ei istu.

Tämän kesän alennusmyynnit ovat olleet minulle varsinainen aarreaitta ja olen tehnyt paljon kivoja löytöjä. Ostorajoite-excelini paukkuu kuitenkin jo liitoksistaan ja huolestuneena olen seuraillut sen kehitystä. Nyt kun toinen neljännes on täyttynyt olisi taas yhteenvedon aika. Luulenpa, että olen ostanut ensimmäisen puolen vuoden aikana lähes kaikki vaatteet joita tänä vuonna saan ostaa. Voi hitto! Täytyy vaikka huomenna paneutua asiaan ja laittaa teille raporttia (=syntilista) kun olen saanut homman kasaan. Blogissani on siis odotettavissa kauhun hetkiä..

8 kommenttia:

  1. Nina, mihinkän olet muuten lomalle menossa?

    VastaaPoista
  2. Iris: Tänä vuonna yritämme viettää kesäloman ihan Suomessa. Ei olla tehty sitä vuosiin, joten siksi sanon että yritämme. Voi olla että iskee kutkuktus ja otamme jonkin äkkilähdön. Mutta siis YRITÄMME olla Suomessa. :)

    VastaaPoista
  3. Olet ihan oikeassa noista vaatteiden istuvuudesta. En kestä, jos löysä paita ei situ hartioista tai löysä hame on liian tiukka vyötäröltä jne... Ah, mä taas olen ollut super kiltisti aleissa, tosin vielä on aikaa... Ei vaan oikein työpäivän päälle jaksa eikä edes huvita lähteä kauppoja kiertemään. Häh, voiko näin muka tapahtua...?

    Toi sun asua on just ihana noiden kokojen ja pituuksien sommitelma!

    VastaaPoista
  4. Kaunis asu! Itse kyllä välillä käytän vähän epäistuviakin vaatteita, lähinnä paitoja sekä mekkoja :) Tosin ne ovat yleensä sitten vastapainoksi aivan jotain muuta, esim. lyhyitä tms., mikä vie mielleyhtymää istumattomuudesta sitten pois..:) ( hih, seliseli vaan itelleni, mutta näin asian koen :)

    VastaaPoista
  5. Onneksi mä en edes yritän tehdä ostorajoitteita itselleni, tulisi vaan huono omatunto jos sattuisi ostamaan liikaa ;)

    Tänään ei kyllä tainnut takkia tarvita, tuntui että koko kaupunki huokaili hurjaa kuumuutta.

    VastaaPoista
  6. Nooruska: Just kun mä eilen jo aamusta päivittelin miten paljon olen tehnyt aleostoksia niin tein ostoksia illalla vielä lisää. Hui!! :)

    Salka: Kiitos! Ja totta, minimitat ym. auttavat tuossa "istumattomuudessa". Ja jos on lörpöttävä yläosa niin skarppi alaosa pelastaa tilanteen ja tekee asusta toimivan.

    Ilona: Tämä ostorajoitejuttu on ihan pimeä. :) Kauhulla odotan sitä hetkeä kun en saa enää ostaa mitään (tulee varmaan jo tässä kuussa), mutta toisaalta taas olen ihan fiiliksissä koko hommasta. :)

    VastaaPoista
  7. hihi, tosiaan vajaata juttua täälläkin! onpahan tosi nätisti tasapainotettu isosti asustamalla molempien päiden vajaus (oli pakko :D). mutta tosiaan, taas vähäeleisen kaunis asu, niinkuin sulla aina :)

    VastaaPoista
  8. Tiiti: Voi kiitos! Molempien päiden vajaus on kyllä hieman "laitoin päälleni rippipuvun" tyyppinen juttu ja se täytyy paikata hetimiten.

    VastaaPoista